25 Kasım 2011 Cuma

Bilinçaltı

Belki de insanlığın en büyük sırlarından birisidir biliçaltı.Şimdiye dek sırrı en az çözülmüş olan organımız beynimizin bizlere oynadığı bir oyundur belki de biliçaltı.Artık her neyse, içinde kaldığımız derin ikilemlerin, çok düşündüğümüz şeylerin, nefret ettiğimiz, hatta seveceğimiz, aşık olacağımız kişinin özelliklerine kadar her şeyin depolandığı bir yerdir bilinçaltı.Hani filmlerde görürüz ya, baş karekterin çok sevdiği birisi ölür, ya da başka bir şey olur, yapmaması gereken şeyleri yapar, düşünmeden hareket eder falan.İşte o anlarda bilinçaltı kontrolü ele almıştır.Yukarıdan da anlayabileceğiniz gibi bilinçaltı bazen beynimizi tam zıttı kesilebiliyor.Ancak ne yazık ki, bu harikulade depo, İlluminati gibi örgütlerin sayesinde silaha dönebiliyor.İşte, sizlere internetten bulduğum bir makaleyi sunayım:



Kurtarıcı (Rescuer) adlı çizgi filmde bir anda parlayıp sönen çıplak kadın resimleri ekrana yansıtılmıştır.

Alaaddin çizgi filminde ise “evet gençler soyunun” (good teenagers take of clothes) sesi hipnotik bir tonda gizli olarak tekrarlanmaktadır.

Aslan Kral (The Lion King) adlı meşhur çizgi filmde yıldızlarla gökyüzüne “sex” kelimesi yazılmıştır.

Jessica Rabbit (Who Framed Roger Rabbit) çizgi filminde filmin kahramanı Jessicanın kaçış sahnesinde eteği açılıyor ve kahramanın iç çamaşırsız olduğu görülüyor.

Küçük Denizkızı (The Little Mermaid) çizgi filminin kapağında erkek cinsel organı gizli bir şekilde resmediliyor.

Reklamlardaki ve filmlerdeki başlıca bilinçaltı uygulamaları ise şöyle:

Camel’in logosunda kullandığı deve resminin sağ ayağında çıplak bir adam resmi bulunuyor. Yine Camel’in Smooth Karakter adlı tiplemesinde cinsellik tema olarak bilinçaltına kazınıyor.

Cola çeşitli yıllarda hazırladığı reklamlarda cinsellik öğesini kullanıyor. Bunlardan dikkat çekici olanı Feel the Curves (kıvrımları hisset) reklamında Colanın yanında yer alan buz tanelerinin arasında bir çocuğun erkek cinsel organına doğru ağzını uzatmasıdır. Yakın zamanda yapılan bir reklamda ise kutu Colanın üzerinde buzlarla çıplak bir kadın figürü oluşturulmuştur.

Pepsi ise kutu kola tasarımında “sex” yazısını gizlice çizgilerin arasına gömmüş ve bu şekilde satışlarını arttırmıştır.

Dövüş Kulübü (The Fight Club) filminde 25. kare tekniği ile elinde sigara olan Brat Pitt resmi filmin çeşitli yerlerine yerleştirilmiştir. Daha dehşet verici olanı ise filmin kapanış sahnesinde erkek cinsel organının gösterilmesidir.

Yukarıda bahsedilen örnekler tespit edilenlerdir. Kimbilir tespit edemediğimiz ve bilinçaltımıza cinsellik tohumlarını eken kaç film ve reklam vardır. Kendimizi ve çocuklarımızı dışarıdan ihraç edilen filmlerden ve dizilerden uzak tutmanın, sineme keyfine bir süreliğine ara verip evimizdeki TV’leri kapatmanın vakti geldi de geçiyor.

Mehmet Teber

Makalenin Kaynağı: http://www.zehirliok.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder