24 Kasım 2011 Perşembe

Blog Yazarken Nelere Dikkat Etmeli?

Bazılarımız blog yazıyor ve bazılarımız sadece bunları takip etmekle kalıyor.Benim önerim hemen bir blog sahibi olmanızdır.Belki niyetiniz ciddi, belki değil sonuçta çok zevk veren bir uğraştır bu.Ama insanoğlunun ortaya koyduğu her şeyde olduğu gibi bunun da belli başlı kuralları demeyelim de püf noktaları vardır diyelim.Evet, püf noktalar.Şimdiye kadar edindiğim tecrübe ile sizlere birkaç şey sunmak istiyorum izninizle:

  • Konunuzu belirmeniz lazımdır.Bu çok önemlidir çünkü hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez.Örnek veriyorum yemek konusu olsun.Yazılarınız yemekle ilgili olmalıdır.Ayrıca seçtiğiniz konunun ilgi alanınıza giriyor olması işinizi kolaylaştırır.
  • Özgün olmalısınız.Kopyala yapıştır yapıp, kaynakçayı verirseniz okuyucu için sizin yazınıza bakmanın hiçbir anlamı kalmaz, değil mi?Mesela ben kendi blogumda bundan sonra ''yazarın notu'' adlı bir uygulama başlatmak istiyorum.Alıntı yaptığımda, altına birkaç cümlede olsa konu hakkındaki görüşlerimi belirtmek faydalı olabilir.
  • Anahtar kelimeleri (etiketler) iyi seçmelisiniz.Çünkü okuyucu internette arama yaptığında konunuzu bulabilmesi  çok önemlidir.
  • Blogunuzu tanıtmalısınız.Sosyal medyada, yani Facebook, Twitter, Formspring vb. sitelerde blogunuzu paylaşın ki ziyaretçi sayınız artsın.
  • Yukarıdaki işlemlerden sonra, gelen ziyaretçilere bağlı olarak kime hitap ettiğinizi bilin.Mesela oyunlar ile ilgili ve genlede çokcuklar geliyor ise onların anlayabileceği bir dilde yazmalısınız.
  • Mutlaka ama mutlaka düzenli olarak yazın.Blogunuzu boş bırakmayın.Çünkü ziyaretçiler, uzun süre bir şey yazılmaz ise dönmemek üzere gidebilirler.

Farkındaysanız yukarıdaki işlemler aynı zamanda birbirlerine bağlı olan şeyler.Bunları sırasıyla uygulamanız gerekir.

Kolay gelsin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder